CD INFORMATION   CD REVIEW by Swa

5 Can't Cry Hard Enough
6 Why Wyoming
7 Without Her I'd Be Lost
8 Queen Of The Desert
9 Concessions
10 Begin Again

Tom Freund draait al een tijdje mee in het muziekgebeuren, als former - member van the Silos heeft de man uit Venice, California ongetwijfeld geschiedenis geschreven in het indie / rock, alt. country gebeuren. Ook zijn samenwerking met Ben Harper ("Pleasure & Pain" - '92) en de albums "Copper Moon" ('04) en "Sweet Affection" ('05) dragen nog steeds dat unieke stempeltje .....  "schijfjes die thuis horen in elke verzameling".

Het kon niet uitblijven de 'folkie soul' van Ben Harper en 'the Tom Waits school of the raspy sing - talk' van Tom Freund moesten vroeg of laat opnieuw met mekaar in contact komen en met "Collapsible Plans" is  die heugelijke gebeurtenis opnieuw een feit. Singer - songwriter Tom Freund laat zich met de titeltrack meteen gelden en ondermeer Timothy Loo -cello,  Alyssa Park - violin  en Ben Harper - Weissenborn lap steel & backing vocals maken er een gezellig "Comfortable in Your Arms" gebeuren van. Ondanks "Copper Moon" nog geen tekens van slijtage vertoont wordt het nummertje in een nieuw jasje gestoken en is net als het Dylan -esque "Why Wyoming" een uitstekende gelegenheid  voor 'good old' Jackson Browne (piano & background vocals) om de wereld te overtuigen that he's still alive en wij met belangstelling naar zijn op stapel staande nieuwe album uitkijken.

Het hemels mooie "Can't Cry Hard Enough", het sublieme akoestische "Queen of The Desert" en jazzy "Unwind" zijn ongetwijfeld de pareltjes die van dit schijfje een serieuze kandidaat maken om op menig jaarlijstje te prijken. Al zal  "Concessions" (TF ; vocals, upright bass, electric gt, BH ; background vocals, lap steel, Wurlitzer & mandocello en Michael Jerome ; drums and a bag of percussin) beslist ook zijn duit in het zakje doen om dit te verwezenlijken. "Begin Again" ...luister en huiver !  (SWA)

Ps. Je kan het album "Collapsible Plans" downloaden aan een vooroorlogsprijsje op http://www.collapsibleplans.com.  Enjoy it !

Discographie
2008 – Collapsible Plans (produced by Ben Harper)